برای اینکه بتوانید صورت مالی درستی دربیاورید، هزینههای ثابت را جدا کنید و هزینههای ادامهدار، مثل اجاره دفتر، حقوق کارمندان و بودجه ماهانه بازاریابی را ضرب در 6 کنید. در بیزینس پلن، بهتر است که تعداد کل نیروهای مورد نیاز هر بخش و پستهای اصلی را مشخص کنید. مثلاً مشخص کنید که به چه تعداد نیرو در بخش مارکتینگ نیاز دارید و وظیفه هر کدام چیست.
این بخش به آوردن حجم عظیمی از جزئیات نیازی نخواهد داشت؛ در عوض، کافی است که حوزههای اصلی هزینهکرد سرمایهگذاریها را مشخص کنید. این موارد معمولا حوزههای بازاریابی، تحقیقوتوسعه، فروش و یا خرید موجودی برای انبار هستند. بیشتر برنامههای کسبوکار از ماتریس رقبا برای این کار استفاده میکنند تا با کمک این ماتریس، به مقایسه میان ویژگیهای خود در برابر رقبا بپردازند. مهمترین چیزی که در این بخش از برنامه کسبوکارتان باید در نظر گرفته شود، مزیت یا تفاوتی است که راهحل شما، نسبت به پیشنهادات دیگر، در اختیار مشتریان قرار میدهد.
یک بازاریاب عالی باشید!
هر چند این موضوع زمانی که سرمایه تان افزایش پیدا می کند حساس تر می شود اما تجارت شما در هر ابعادی که باشد بی شک به یک مسیر و نقشه راه درست و جامع نیاز دارد. برای دریافت خدمات نوشتن بیزینس پلن با مشاوره کارشناسان خبره، کلیک کنید. آخرین عنصر اصلی یک بیزنس پلن که سرمایه گذاران می خواهند ببینند پیشرفتی است که شما تاکنون داشتهاید و نقاط عطفی که قصد دارید در آینده به آن برسید. اگر میتوانید نشان دهید که مشتریان بالقوه شما از قبل به محصول یا خدماتتان علاقه مند شدهاند یا شاید قبلاً آن را خریداری کرده اند، نشان دادن این نکته بسیار عالی است. سرمایه گذاران خود را در نظر بگیرید و توضیحات محصول خود را ساده نگه دارید و اصطلاحات آن را نیز عامیانه در نظر بگیرید. شما در طول مسیر کسب و کار خود میتوانید از این طرح برای معرفی ایده و محصول استفاده و به آن رجوع کنید.
بیزینس پلن کاری (داخلی)
بخش اول معمولا” به مقدمه و خلاصه ای از مجله خبری بیزنس راه بنداز و کار شما اختصاص دارد که در آن نیازی نیست به جزئیات اشاره کنید. این نوع طرح کسب و کار ، بیشتر برای بیزینس های کوچک که می خواهند تازه کار خود را شروع کنند ، مورد استفاده قرار می گیرد. این طرح که معمولا” کمتر از ۱۰ صفحه است ، برای تعیین هدف اصلی و همین طور شروع کردن با برنامه یک بیزینس عالی است. ما در جاب تیم با در نظر گرفتن استانداردهای شروع کسب و کار بیزینس پلنی بر اساس استاندارهای دنیا و به صورت ایرانیزه طراحی کردهایم تا بتوانید با تکمیل آن چشمانداز و هدف خود را مشخص کنید.
تدوین بخش ضمیمههای طرح کسب و کار
این تحلیل مالی شامل نرخ ها و روندهای تحلیل برای تمامی بیانیههای مالی (تاریخی یا بالقوه) است. همچنین استراتژیهای ما برای فعالیت در شبکههای اجتماعی شامل ساخت تیزر و کلیپ در اینستاگرام است. در قسمت چرخه عمر محصول جزئیات هر مرحله مثل معرفی به بازار، رشد، بلوغ و کاهش را توضیح دهید. مشتریهای ایدهآل شرکت معماری سبز میتوانند شامل گروههای سنی 35 تا 65 سال باشند. کسانی که عاشق فضاهای سبز و طبیعت هستند اما خودشان مهارت لازم را برای بازسازی و رسیدگی به فضاهای سبز ندارند. سطح در آمد این افراد در سال بیشتر از 5 میلیارد تومان است و همه آنها صاحب خانه یا خانه باغ هستند.
- این افراد فعالیت را در حین انجام کار یاد میگیرند و ابزارها و منابعی را پیدا میکنند که این فعالیتها را برایشان ساده کند.
- متاسفانه امروزه مقالات بسیار زیادی در فضای اینترنت وجود دارد که استفاده از بیزینس پلن را بیهوده می دانند و آن را یک طرح مرده و بی ارتباط می داند و خوشبختانه آنکه همه افراد این باور را قبول ندارند.
- این بخش از بیزینس پلن، بهتر است که همان ابتدای فایل و بعد از معرفی اعضای هیات مدیره آورده شود؛ اما برای اینکه مسلطتر بتوانید بنویسید، در آخرین مرحله آن را آوردیم.
- روابط عمومی به شما کمک میکند از بسترهای رسانهای موجود برای پوشش فعالیتهای خود استفاده کنید.
- باتوجهبه همه جوانب، پیشبینی شما از اندازه فروش و درآمدتان را بنویسید.