بیزینس پلن چیست؟ لزوم داشتن business plan برای کسب و کارها | businesset

به‌علاوه اطلاعات مفیدی نیز از نحوه مالکیت شرکت و درصد مشارکت هرکدام از شرکای تجاری کسب و کارتان را در این بخش ذکر کنید. هستند که به شما در این مسیر و شناخت مفاهیم مالی کمک زیادی می‌کنند. هر کسب و کاری، هرچقدر کوچک به ساختاری نیاز دارد؛ یعنی ساختاری که نقش‌های افراد در آن مشخص باشد. قوانینی هم برای جلوگیری از دوباره‌کاری و موازی‌کاری و تداخلات احتمالی وضع می‌شود تا همه کارکنان با رعایت آن‌ها بتوانند در آرامش نقش خود را ایفا کنند. یک بیزینس پلن خوب کمک می کند تا اجزای کسب کارتان را جامعتر ببینید، ممکن است کسب و کار شما نقاط کور و ابهاماتی وجود داشته باشد که از آن‌ها مطلع نباشید یا اگر هم بدانید امکان شفاف‌سازی آن را نداشته باشید.

سود، مالیات، تنزل و استهلاک؛ اگر هریک از این هزینه‌ها در سازمان شما وجود داشته باشد، آنها را زیر درآمد عملیاتی فهرست کنید. درآمد عملیاتی؛ این درآمد به‌عنوان EBITDA یا عایدی پیش از پرداخت سود، مالیات، تنزل و استهلاک شناخته می‌شود. این عدد با کسر هزینه‌های عملیاتی کل و هزینه تمام‌شده کالاها از فروش، محاسبه می‌شود. حاشیه سود ناخالص؛ اکنون می‌توانید هزینه تمام‌شده کالاها را از فروش کسر کنید تا این عدد را به دست آورید. بیشتر صورت‌های سود‌ و زیان این عدد را به‌صورت درصدی از فروش نشان می‌دهند. این درصد حاصل تقسیم حاشیه سود ناخالص، بر فروش انجام‌شده است و با نام «درصد حاشیه سود ناخالص» شناخته می‌شود.

  • یک بیزینس پلن را به عنوان یک GPS برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید.
  • باید برای سال اول یا حتی بیشتر مشخص باشد و از پیش بینی‌های سه‌ماهه و یا حتی ماهانه استفاده کنید.
  • اگر حقوق ثبت اختراع مشخصی دارید یا در فرایند ثبت این حقوق هستید، در این‌جا می‌توانید آنها را برای خواننده مشخص کنید.
  • در مقاله هم اشاره کردیم کرده بودیم که هنوز تمپلیتی برای بیزینس پلن طراحی نکردیم، اما حتماً در آپدیت بعدی مقاله این مسئله رو هم حل می‌کنیم.

برای انجام این مجله خبری بیزنس راه بنداز، بیزینس پلن شما باید همیشه مورد بازنگری و تجدید‌نظر قرار گیرد تا شرایط فعلی و اطلاعات جدیدی را که هنگام اداره کسب‌و‌کار خود جمع‌آوری کرده‌اید، منعکس کند. سرانجام، برنامه‌های خارجی بر تیم تشکیل‌دهنده سازمان بسیار تأکید دارند. سرمایه‌گذاران، بیش‌تر از ایده‌ها، روی افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین، درج بیوگرافی اعضای اصلی تیم و این‌که چگونه سابقه و تجربه آن‌ها به رشد سازمان کمک می‌کند، بسیار مهم است. برای یافتن پاسخ باید این ایده منسوخ را به دور بیندازید که می‌گوید بیزینس پلن باید یک سند رسمی و طولانی باشد، گویی که مطلبی پژوهشی است؛ زیرا این ایده دیگر درست نیست.

بیزینس پلن کاری (داخلی)

مهم است که به یاد داشته باشید که تعیین هدف فقط مربوط به میزان درآمد شما نیست. این می تواند مربوط به رشد تجارت یا هر چیز دیگری باشد که برای پیشرفت کار مهم است. برنامه های تجاری به شرکت ها و کسب و کارها کمک می کند تا اهداف خود را شناسایی کرده و در مسیر اصلی و مورد نظر قرار گیرند. آنها می توانند به شرکت ها یا کسب و کارها کمک کنند تا در بهترین شرایط راه اندازی و مدیریت شوند و بعد از راه اندازی آنها نیز به رشد آنها کمک می کنند. آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای جلب مردم در کار و سرمایه گذاری در تجارت نیز تاثیر دارند. قبل از اینکه کسی در تجارت شما سرمایه‌گذاری کند، نیاز دارد که درک کاملی از سرمایه بالقوه داشته باشد.

اهمیت داشتن بیزینس پلن

فروش مستقیم به مشتریان یکی از سودآورترین و ساده‌ترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود. می‌توانید کل سود حاصل از فروش به مشتریان را برای خود حفظ کنید یا می‌توانید حاشیه سود خود را مطابق میلتان تغییر دهید. همچنان باید هزینه‌های لوجستیک رساندن محصول به دست مشتریان از محل انبار را در نظر بگیرید. با این حال معمولا روش توزیع مستقیم یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که برای عرضه محصول به مشتریان وجود دارد. زمانی که بخش‌بندی بازار هدف خود را مشخص کردید، زمان تعریف مشتریان ایدئال هر بخش‌بندی خواهد رسید. یکی از روش‌های انجام این کار استفاده از پرسونای خریداران یا کاربران خواهد بود.

http://dena-blog.ir

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی