یعنی همه افراد باید با خواندن آن متوجه اهداف کسب و کارتان شوند. توجه داشته باشید که همه سرمایه گذاران و مخاطبان دانش درک کسب و کارتان را ندارند، پس حتما طرح کسب و کار خود را ساده و قابل درک برای همه طراحی کنید. فایل راهنمای تهیه ی بیزینس پلن را در سایت قرار داده ایم جهت تهیه ی طرح کسب و کار میتوانید از این راهنما و فرم خامی که در ادامه لینکش را برای تان قرار میدهیم، استفاده نمایید. در صورت تهیه فایل و نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید،در خدمتتان باشیم. اگر تحقیقات نشان دهد که ایده شما با دوام است، سپس می توانید با نوشتن در مورد کالا یا خدماتی که ارائه می دهید، طرح بازاریابی، میزان بودجه مورد نیاز و اهداف خود ادامه دهید.
بیزینس پلن ها معمولاً عناصر مشترک زیادی مانند پیش بینی جریان نقدینگی و برنامههای بازاریابی دارند. بسیاری از آنها نیز دارای اهداف خاصی مثل جمع آوری پول یا ترغیب یک شریک برای پیوستن به شرکت هستند. برنامه خود را با استفاده از زبانی بنویسید که مخاطب شما آن را درک میکند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما در حال توسعه یک فرآیند علمی پیچیده است، اما سرمایه گذاران احتمالی شما دانشمند نیستند، از اصطلاحات تخصصی یا کلمات اختصاری که همه با آنها آشنا نیستند، اجتناب کنید. میتوانید همواره از بخش ضمیمه خود برای شرح جزئیات کامل استفاده کنید. صورت سود و زیان یکی از صورتهای مالی مهمی است که بایستی در بیزینس پلن خود لحاظ کنید.
اشتباه در ایجاد طرح کسب و کار که باید از آنها اجتناب نمایید به صورت اینفوگرافیک
اگر این مجله خبری بیزنس راه بنداز برایتان مفید بود، آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید، تا خستگیمان در برود. اما این شرایط برای برندی که موبایل تولید میکند زمین تا آسمان فرق میکند. برای اینکه مثل یک متخصص قیمتگذاری درستی انجام دهید، پیشنهاد میکنم مقاله انواع استراتژی قیمتگذاری را در وبلاگ نوین بخوانید.
طرح کسب و کار چیست؟
با وجود اینکه عمده کاربرد طرح کسب و کار برای جذب سرمایهگذار است، مدل کسب و کار به منظور شفاف شدن شدن ایدههای طرح و کمک برای راهاندازی آن استفاده میشود. مدل کسب و کار بیشتر به عنوان ابزاری بصری استفاده میشود و در آن اهداف مالی به صورت ریز وجود ندارند. برخلاف آن، طرح کسب و کار پر از دادههای آماری است و بخش مالی آن یکی از ارکان اصلی برای جذب سرمایهگذار محسوب میشود. بنابراین به صورت کلی میتوان گفت، در حالی که مدل کسب و کار با انجام طوفان فکری به دنبال توصیف کسب و کار است، طرح کسب و کار با اشاره به جزئيات مختلف به دنبال تضمین موفقیت طرح است.
- برای یک شرکت کوچک، شما میتوانید تمامی موقعیتهای شغلی را در برنامهریزی کارکنان فهرست کنید و میزان حقوق ماهانه هر موقعیت شغلی را مشخص کنید.
- منظورمان از جزئیات مواردی مثل برنامهریزی درباره بازاریابی، منابع مالی و واحدهای اجرایی است.
- بیشتر کسبوکارهای کوچک در برابر ورود شرکتهای بزرگِ رقیب، بسیار آسیبپذیر هستند.
پس از بررسی و تهیه برنامه بازاریابی مناسب، باید بر روی جزئيات برنامه تمرکز کنید. بابد عمیقا در مورد کالا و خدمات قابل ارائه، نحوه ارائه آنها، امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات، تامینکننده امکانات مورد نیاز و مهمتر از همه مشتریهای بالقوه این خدمات فکر کنید. اگر خلاصه اجرایی شما نتواند به خوبی در یک یا دو صفحه، چگونگی حل مشکل مشتری و رسیدن به سود از این طریق را نشان دهد، در اینصورت احتمالا یا مشکل طرح شده وجود خارجی ندارد یا طرح شما پاسخ مناسبی برای آن نداده است. پایه و مبنای منطقی پیشنهاد تامین مالی برای سرمایهگذاران و وامدهندگان شرکت ایجاد کند.