اگر در کسبوکارتان جدی هستید، جدیگرفتن برنامهریزی برای موفقیت شما حیاتی است. تمام مشاغل موجود باید دارای طرح هایی تجاری باشند که با تغییر شرایط بازار و بروز فرصتهای جدید، آنها را حفظ و بهروز کنند. صورت درآمدی، که با نام دیگر صورت سود و زیان (P&L) نیز شناخته میشود، جایی است که اعداد شما در کنار هم نمایش داده میشوند و سودآوری کسبوکار به تصویر کشیده میشود.
چگونه یک بیزینس پلن موفق بنویسیم۱٫ ابتدا خلاصهای از فعالیت کنونیتان را بنویسید و محصول و خدمتتان را خیلی ساده معرفی کنید و در ادامه داستانی کوتاه از نحوه شکلگیری شرکت بگویید. اگرچه خلاصه فعالیت کسب و کار شما در ابتدای Bp آورده میشود، اما معمولاً این بخش را در انتهای فرایند تهیه پلن کسب و کار و باتوجهبه کلیه اطلاعات جمعآوری شده مینویسند. و اما یکی از مهم ترین بخش های یک طرح تجاری موثر پیشبینی های مالی است. یکی از دلایل عدم موفقیت شرکت ها عدم بودجه در دسترس برای ادامه کار است. برای اینکه بتوانید برنامه ریزی مالی مناسبی داشته باشید، بودجه فعلی را مشخص کنید؛ یعنی آنچه که هم اکنون در دسترس دارید، سپس میزان درآمد ماهیانه را تخمین بزنید و به موازات لیست کاملی از هزینه ها را تهیه نمایید.
بایدها و نبایدهای نوشتن یک طرح کسب و کار (Business Plan) قوی
در اینجا باید بهطور خلاصه به برجستهکردن جنبههای اصلی برنامه مالی خود بپردازید. بهطور ایدئال میتوانید این کار را بهوسیله نموداری انجام دهید که فروش، هزینه و سودآوری برنامه ریزی شده کسبوکار را نشان میدهد. در بالای صفحه بیزینس پلن و درست زیر نام کسبوکار، در یک جمله، به بررسی کسبوکار خود بپردازید.
۶-در قسمت سوم ، بازار را تحلیل کنید!
هر مجله خبری بیزنس راه بندازوکاری دارای اهداف بلندمدت و کوتاهمدت، ازجمله اهداف فروش و بودجههای هزینهای است. یک بیزینس پلن شامل همه این موارد است و برای استارتاپی که به منظور جمعآوری سرمایه تلاش میکند، به همان اندازه سودمند است که برای یک تجارت دهساله که به دنبال رشد است. پس از پاسخ به سؤال مهم بیزینس پلن چیست، به چگونگی ارائه آن میپردازیم. در حالت کلی برای نوشتن بخش فروش و بازاریابی، باید بازار هدف، استراتژی بازاریابی و استراتژی قیمتگذاری خود را مشخص کنید.
دروغ گفتن در زمان نوشتن بیزینس پلن هیچ فایدهای برای شما ندارد و خیلی زود برملا میشود. باید به این فکر کنید که کسب و کار شما در چند سال آینده چگونه خواهد بود. در ابتدای کار، بسیار مهم است که تمام اطلاعات را در جایی بیاورید.
- شما می توانید با مشاوران و کارشناسان سپیدار از خدمات برخط و مشاوره های تخصصی کسب و کار از سراسر میهن عزیزمان بهره مند شوید .
- پرسونای خریداران استفاده از عناصر خیالی برای تعریف بازار خواهد بود.
- برندسازی را میتوان فرایند تشخیص نام و تصویر متمایز و منحصربفرد از یک شرکت یا یک محصول و خدمت توسط مصرفکنندگان تعریف کرد.
- اما وقتی پای محاسبات ریاضی به میان میآید ، هرچند که ساده باشد ، این ایده به چیزی جز یک فاجعه مالی تبدیل نخواهند شد.
- خلاصه اجرایی، به عنوان بخش اصلی طرح، باید امکانات زیر را برای شما فراهم کند.