مهم است که در مورد رقابت در داخل و اطراف منطقه (یا در برخی موارد ، کل شهر) اطلاعات کسب کنید. این به وضوح نشان می دهد که چه نوع فضاهایی باید در یک مرکز خرید ایجاد شود ، چه خرده فروشی باید دعوت شود یا چه عناصری باید اضافه شود تا آن را به یک مکان شاخص تبدیل کند. پلان مجتمع تجاری،اداری،مسکونی – سازه بتنی؛ این نقشه شامل دو نقشه مجزا از هم هستند که یکی ساختمان تجاری – اداری و دیگری ساختمان مسکونی هست، که بصورت بتنی کار شده است و شامل نقشه های سازه ای و معماری، و همچنین دارای آسانسور نیز می باشد. معمولاً (البته نه همیشه) فروشگاه ها را با ضریب های 5-3 یا 6-4 متر در نظر می گیرند. البته عرض 3 متر برای مغازه ها خیلی کوچک است و عرض مغازه های بزرگ ممکن است متجاوز بر 24 متر نیز برسد.
بررسی اجمالی پروژه معماری
برای مثال در یک فرهنگ مجاورت و نزدیکی مشتری ها مد نظر است؛ در حالی که در فرهنگ دیگر این مسأله چندان مورد پسند مردم واقع نمی شود. جمع افراد و فاصله ی بین صندلی ها روی رفتارهای اجتماعی تأثیر می گذارد. ناگفته پیداست که هر چه تراکم بیشتر باشد این تأثیر گذاری چشم گیرتر خواهد بود. حداقل مورد نیاز در جلوی قفسه ها جهت رایزنی و داشتن اجناس ۹۱.۴ سانتی متر است.
طرح توجیهی احداث مجتمع تجاری ⚜️ فایل Word و Pdf
می توان با ایجاد قابلیت هایی در محیط این نوع خاص از تجع را که از بازار های سنتی ایران به ارث رسیده باز آفرینی برنامه فیزیکی مجتمع تجاری کرد. در طرفین هر یک از ویترین ها باید یک فضای فعالیت به اندازه ۷۶.۲سانتی متر جهت برداشتن اجناس وجود داشته باشد. صرفاً روزنامه فروشی ها در مکان های کوچکتر مانند دکه نیز ارائه خدمات می دهند واحدهایی مانند تایپ و چاپخانه که در این گروه قرار دارند جهت نصب دستگاههای خود وسعت بیشتری لازم دارند که حد متوسط آن ۵۰ متر مربع می باشد. پاورپوینت برنامه فیزیکی مجتمع تجاری پیشرو، برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری دیسامگ و در قالب ۲۴۰ اسلاید تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت، یکی از بهترین نمونههای برنامه فیزیکی مجتمع تجاری را در دست خواهید داشت که میتواند در نقش یک الگو و منبع الهام موثر نیز ظاهر شود. این گونه واحدها مانند چلوکبابی، کبابی، قهوه خانه، پیتزافروشی انواع غذاهای گرم طبخ و در همان مکان به مشتریان ارائه می گردد.
- ۴-۵۴ سانتی متر می باشد که در صورت اضافه کردن اندازه ی یک کودک ۴۵.۷ سانتی متر به آن در نهایت اندازه ی ۹۸.۱ سانتی متر خواهیم داشت.
- با توجه به جاذبه های فراوان این مرکز خرید ، این مرکز خرید یکی از مراکز معروف در آمریکا است که سالانه تقریباً 40 میلیون بازدیدکننده دارد.
- با توجه به موقعیت استقرار آمفی تئاتر در این ناحیه، پیش بینی می شود که این فضا باید گنجایش حدود 110 نفر را داشته باشد.
- در جاهایی که فاصله یک فروشگاه تا فروشگاه بعدی خیلی است (بیش از ۷۰۰ فوت) در ذهن خریدار یک واکنش فیزیکی و روانی عبور از یک تونل بوجود می آید.
- عناصر مهیج از قبیل گنبدهای شیشه ای، اشیاء نورانی مخصوص، فواره ها، چشم اندازهای مختلف پلکان هایی با طرح های ویژه، پله برقی و آسانسورهای شیسه ای رمز موفقیت این مراکز هستند.
انرژی برودتی فن کویل ها از طریق چیلرهایی که در موتورخانه مرکزی قرار دارند تولید و توسط لوله و پمپ های سیر کولاسیون آب به محل فن کویل ها ارسال می گردد. انرژی حرارتی فن کویل ها از طریق دیگ حرارتی و لوله و پمپ که در موتورخانه مرکزی قرار دارند تولید می گردد. برای مشتریان سالم و افراد نشسته روی صندلی چرخ دار، حداقل فاصله ۹۱.۱۴ سانتی متر کافی و مناسب خواهد بود. واحد عکاسی علاوه بر سالن اصلی مراجعه مشتری و ارائه کالا به دو اطاق در همان فضا جهت گرفتن عکس از مشتری و ظهور فیلم نیاز دارد و متوسط فضای لازم ۳۰ متر مربع می باشد. همچنین وجود طرح های گرافیکی ، علائم راهنما، پرچم ها، سمبل های مرکز خرید و انتخاب رنگ از عناصر مهمی هستند که بر خریدار تأثیر می گذارد.همچنیناین حیاط ها، مکانهایی را برای نشستن ، استراحت و دیدار با دوستان برای خریداران فراهم می کند.
زيرزمين نيز به صورت انبارى در پلاكهاى فوق با رعايت ساير ضوابط و مقررات بلامانع مىباشد. زيرزمين با كاربرى انبارى در صورتيكه ارتفاع آن از جدول خيابان تا زير سقف 1/20 بيشتر نباشد و پا به صورت پاركينگ باشد در كليه كاربريها جزء تراكم ساختمانى محسوب نمىشود.
برنامه فیزیکی و دیاگرام استاندارد و ضوابط پاورپوینت بررسی دیاگرام و برنامه فیزیکی طراحی مجتمع رفاهی تجاری | memarinavaz