آموزش جامع نوشتن بیزینس پلن داناپ | businesset

بودجه توسعه بازار را برای یک تا سه سال نخست فعالیت خود بیان کنید. درواقع هرچقدر که افراد بیشتری درگیر بیزینس پلن شوند، ایده‌های بیشتری برای تدوین سند تولید خواهد شد و به نتیجه بهتری خواهید رسید. از آنجایی که بازاریابی محصول هم هزینه‌بر خواهد بود و به بودجه‌ای اختصاصی نیاز دارد، خوب است که در این بخش هزینه‌های مربوط به بازاریابی را برآورد و ثبت کنید. شما باید قبل از نوشتن این بخش، املا به‌صورت دقیق رقبا را شناسایی کنید و سپس نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بررسی کنید. بعد از بررسی رقبا نوبت به ارائه راهکارهایی است که کمک می‌کنند تا تجارت شما پایدار باشد.

لزوم داشتن بیزینس پلن

من ویدیو تدتاک سایمون رو هم دیدم ولی الان میخام با جمع بندی این مجله خبری بیزنس راه بنداز و به قول شما با نوشتن یک بیزنس مدل و بیزنس پلن برای خودم کارمو شروع کنم. خلاصه بگویم؛ ارتباط درست باعث جذب مشتری، نگهداری او و افزایش فروش خواهد شد. شما هم باید با توجه به بخش‌بندی مخاطبانتان، ارزشی که در ذهنشان ایجاد می‌کنید و سیاست‌های شرکت، بهترین روش ارتباط با مشتریان را مشخص کنید.

http://dena-blog.irاپلیکیشن ذهن به شما کمک خواهد کرد تا هر مهارتی که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق نیاز دارید را به دست بیاورید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از لینک زیر برای دانلود ذهن اقدام کنید. برنامه کسب و کار شما باید به نقطه‌ای برسد، اما باید جزئیات کافی را دربر داشته باشد تا خواننده مطمئن شود اطلاعات کافی را از ایده شما دریافت کرده است. برنامه شما باید باعث شود که افراد به توانایی و حرفه‌ای بودن شما اعتقاد پیدا کنند.

سرمایه‌گذار جذب می‌کنید

یک نسخه بیزینس پلن نیز در فایلهای آموزشی دوره برای شما قرار داده شده تا بتوانید به کمک آموزش های این دوره، طرح کسب و کار خود را طراحی کرده یا اصلاح/تکمیل نمایید. برای مثال یک رستوران ممکن است به تعداد میزهایی که در یک شب سفارش گرفته است توجه کند و آن را معیار کلیدی در نظر بگیرد، یا اینکه ممکن است که به نسبت فروش نوشیدنی به فروش غذا توجه داشته باشد. هر سازمانی معیارهای کلیدی منحصر به فردی دارد که برای تشخیص مشکلات و رشد کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح کسب و کار شما باید معیارهای کلیدی کسب و کارتان را به طور کامل شرح دهد.

ارتباط با مشتری

پس تصمیم بگیرید که قرار است مشتری از برند شما انتظار چه کارایی و چه رنج قیمتی را داشته باشد. این همان نکتۀ مهمی است که بازاریابان موفق به‌خوبی از آن آگاهند و می‌دانند که چطور از آن استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه یاد بگیرید چطور پرسونا طراحی کنید و از آن در بازاریابی استفاده کنید، حتماً مقاله پرسونا را بخوانید. اگر این دو مورد را می‌دانید، می‌توانید از مرحلۀ سوم شروع کنید و یک راست به سراغ بوم بروید. توجه کنید که هر بیزینسی برای ادامه دادن و رشد کردن به یک پایداری مالی نیاز دارد؛ پس باید بخشی را برای روز مبادا کنار بگذاریم تا اگر شرایط عوض شد بتوانیم سر پا بمانیم.

  • یک دانشجوی 22 ساله که علاقه زیادی به خواندن و ورق زدن کتاب دارد.
  • از دیگر عواملی که ممکن است وارد این بخش شود شامل فرآیندهای طراحی و تولید، حق ثبت اختراعات شرکت و همچنین فناوری انحصاری است.
  • توضیحات و مواردی که درخواست کرده اید توسط تیم برنامه چی بررسی شده و قیمت به شما اعلام میگردد.

توسط رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی