حرکت هشتگ اینستاگرام برای بازاریابان چه معنایی دارد؟
انتشار: آذر 28، 1403
بروزرسانی: 02 تیر 1404

حرکت هشتگ اینستاگرام برای بازاریابان چه معنایی دارد؟


چاشنی هشتگ مانند گذشته یک غذای خوشمزه نیست.

این ماه اینستاگرام به قابلیت هشتگ های زیر پایان داد. کاربران دیگر نمی توانند هشتگ ها را دنبال کنند و آن محتوا در فیدها یا حلقه هایشان نمایش داده شود. با این حال، آنها هنوز هم می توانند هشتگ را جستجو کنند.

این حرکت یک مشکل قطعی برای پرکننده های هشتگ است - آن دسته از هرزنامه هایی که هر هشتگ محبوب و پرطرفدار را بدون توجه به ارتباطشان برای نمایش محتوای خود در مقابل افراد بیشتری قرار می دهند.

اما آیا ویژگی پایان فالو اینستاگرام برای بازاریابان پیشگویی درباره آینده هشتگ هاست؟

بله، طبق گفته تعدادی از کارشناسان بازاریابی که به پرسش CMI در پلتفرم Qwoted پاسخ دادند.

جاذبه انبوه را فراموش کنید

رابین در عکس ایستاده است و یک ژاکت عاجی و لباس مشکی پوشیده است.
رابین دیموند
مدیر عامل و بنیانگذار، Fifth & Cor

رابین دیموند، مدیرعامل و موسس شرکت بازاریابی و نوآوری Fifth & Cor، می گوید نقش هشتگ ها در حال تکامل است. او می گوید: «اکنون ابزاری برای افزایش ارتباط به جای ایجاد دید انبوه وجود دارد.

برای بهینه سازی استفاده از آن ها، او توصیه می کند از پنج تا ۱۰ هشتگ عریض و طاقچه برای دستیابی به دسترسی گسترده تر و ارتباط با گروه های مرتبط تر استفاده کنید.

همچنین، به سایر بهترین روش های اینستاگرام، مانند نوشتن کپشن های مناسب SEO و استفاده از صدای پرطرفدار، توجه کنید. برای افزایش قابلیت کشف، با سازندگان یا برندهای دیگر همکاری کنید.

رابین می گوید: «در حالی که هشتگ ها می توانند استراتژی شما را پشتیبانی کنند، دیگر محور اصلی نیستند – اعتبار و تعامل الگوریتم پسند هستند.

هشتگ ها به گونه ای متفاوت حساب می شوند

صالح موهای بلند و تیره ای دارد و ژاکت یقه ی مشکی به تن دارد. پس زمینه عکس آبی است.
صالح مالک
موسس، S-Squared

صالحا مالک، بنیانگذار S-Squared، موافق است که هشتگ ها هنوز هم مهم هستند، اما نه به روش قبلی. او می گوید بازاریاب ها بهتر است یک استراتژی کل نگر را اتخاذ کنند که بر معیارهای تعامل، ارتباط و محتوای با کیفیت که جرقه های تعامل را ایجاد می کند، تمرکز کند.

زمانی هشتگ ها مانند دعوت های درهای باز برای جوامع گسترده تر بودند. صالحا می گوید: استفاده از #Travel یا #OOTD (نظر روز) می تواند یک پست را در فید هزاران نفری که آن موضوعات را دنبال می کنند وارد کند.

اکنون اینستاگرام ارائه محتوای متناسب با علایق کاربر را در اولویت قرار می دهد، بنابراین الگوریتم آن بیشتر به تعاملات و اولویت های کنفرانس علاقه دارد.

او به کانال اینستاگرام برند مد پایدار Reformation اشاره می کند. این استفاده از هشتگ را در پست های خود به حداقل رساند - بسیاری از آنها هیچ هشتگی را شامل نمی شوند. این پست حتی از OOTD در متن پست تصویری با سه گزینه لباس برای زندگی مهمانی استفاده می کند - بدون استفاده از علامت هشتگ.

در عوض، Reformation اکنون بر تشویق تعامل کاربر از طریق پرسش ها و نظرسنجی ها در Stories تمرکز می کند تا رتبه بندی خود را در فیدهای شخصی افزایش دهد.

رویکردی مشابه TikTok داشته باشید

کاوه وحدت
بنیانگذار و رئیس، RiseOpp

کاوه وحدت، موسس و رئیس RiseOpp، یک شرکت خدمات CMO کسری، می گوید: حرکت اینستاگرام نشان دهنده تغییر به سمت رویکرد الگوریتم محور بیشتر شبیه به TikTok است.

او می گوید: «در TikTok، در حالی که هشتگ ها به دسته بندی محتوا کمک می کنند، الگوریتم پلتفرم تعاملات کاربر - مانند لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات و زمان تماشا را در اولویت قرار می دهد تا مشخص کند چه چیزی در صفحه های کاربران برای شما ظاهر می شود.»

لیام یک پیراهن آستین کوتاه چهارخانه آبی پوشیده و در حال بازی یوکلله است.
لیام تیلور
بازاریاب محتوا برای مجریان و خوانندگان

لیام تیلور، یک بازاریاب محتوا برای مجریان و خوانندگان، همچنین خاطرنشان می کند که در TikTok، بهترین استراتژی برای جذب بسیاری از کاربران استفاده نکردن از هشتگ است.

اما این هنوز بهترین استراتژی برای اینستاگرام نیست. او می گوید: «هرچه از تگ های بیشتری استفاده کنید، بیشتر به شما امکان می دهد تا به یک کاربر خاص دسترسی پیدا کنید. با این حال، لیام توصیه می کند از بیش از سه هشتگ برای جذب جایگاه هدف استفاده نکنید.

کاوه می گوید مهم ترین کاری که بازاریابان باید انجام دهند، تولید محتوای قانع کننده ای است که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود و تعامل را تقویت کند، زیرا این امر احتمالاً توسط الگوریتم های پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک توک مورد علاقه قرار می گیرد.

بازگشت به استراتژی مشابه گوگل

کیت با یک ژاکت آبی و سفید و یک شلوار جین آبی روی زمین نشسته است. عینکی زده است و خندان به پایین نگاه می کند.
کیت اسموتی
بنیانگذار و مدیر Webhive Digital

کیت اسموتی، موسس و مدیر Webhive Digital، می گوید که کاربران امروزی رسانه های اجتماعی رویکرد گوگل را برای رسانه های اجتماعی اتخاذ می کنند و از این پلتفرم ها به عنوان ابزار جستجو استفاده می کنند. بنابراین، بازاریابان باید از این روش پیروی کنند و از کلمات کلیدی برای نمایش محتوای خود استفاده کنند.

لیام موافق است. او می گوید: «بهتر است زیرنویس های مفصلی بنویسید که جذاب باشد و کاربران را تشویق به تعامل کند».

در پایان، اینکه چه تعداد هشتگ باید استفاده کرد یا استفاده نکرد، سوالی نیست که بازاریابان باید به آن پاسخ دهند.

«مهمترین چیز این است که فضایی برای آزمایش پیدا کنیم. آنچه امروز کار می کند ممکن است فردا کار نکند. لیام می گوید آنچه برای من کار می کند ممکن است برای شما کارساز نباشد. "هرگاه رویکرد جدیدی را امتحان کردید، مطمئن شوید که نتایج را اندازه گیری کرده و از آن برای اطلاع رسانی استراتژی خود در آینده استفاده کنید."

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا


منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/instagram-ends-hashtag-following/